Sunday, February 27, 2005

Limon

Limon;

Ayrılık, gözyaşı

Bütün ayrılıkların sebebi; bütünün parçalanması evrensel kümeyi oluşturan A ve B kümelerinin kesiştiği noktaların birleştiği noktalardan fazla olması veyahut A da az eleman kalması B yi eşleyememesi

Beni terk ettiklerinde ağlamadım, sen gidersen gene ağlamam ki.

Soğan doğrarken bıçağın ucuna takıyorum limonu gözümü yaşartmasın diye, sen giderken de diline bulaştırıyorum bendeki bu ekşi tadı. Hohladıkca yüzüme gözüm sulanmıyor; ama altıma işiyorum. Bir an korkuyorum çünkü ben atmacanın da nasıl uçtuğunu bilirım, ürkek bir kuşun da...

Beni hep terk ettiler, yönetmenin çıkma teklifini kabul etsem rolümü değiştirir ama yapmam ben!

Beni terk etmek kolay hem de çok, dur demem ki-gidersin, geri gelemessin ki- başına vurur limonsuzluk. Biri karşına geçer yer, ağzının suyu akar, isteyemessin ki... O mayhoşluğu özlersin, limon olmak güzel. Tatlıya da sulanır, ağzına da sulanır, tuzuluya da sulanır. Bulaşıktır limon, her gören
etkilenir limondan, damakları birbirine yapıştırır limon, bir kere bulaştı mı diline limon kurtaramassın kendini. Tatlı tad vermez, acı bile canını acıtmaz limon kadar.

Ben de terk ediyorum kendimi bazen, suyumu ben içiyorum, beni 4'e bölüşünü seyrediyorum, posamı-kabuğumu sıkışını seyrediyorum, bilmiyorsun galiba ben istemedikçe suyumu çıkartamassın benim!

Bu bir meydan okuma! Kabuklarımı keke doğradım da geldim, zırhımdan kurtuldum da geldim, 4 parça geldim, çekirdeklerimi boşadım geldim, suyum içimde, üryan geldim.

Sana geldim, ağlatamassın ki beni; benim gözyaşlarım ekşi, sitrik asidim ben duman ederim adamı, bakma elinde tek başıma durduğuma, üzersen beni ailem (sedefotugiller) akdenizden sıkıştırır, karadenizden sıkıştırır, Çin'de bile akrabalarım var benim ne sanıyorsun sen? Üzme beni yoksa kışın dökemediğim yapraklarımı dökersin.

No comments: