Friday, March 10, 2006

Kalbim Acıdı

*** < Umay Umay demişki: >
Kalbim Acıdı"yı Kazım Koyuncu'nun şarkısı "Gyuli Çkimi"nin üzerine. Zuğaşi Berepe'yi dinlemiştim. Sevmiştim ancak bir yakınlık duymuyordum. Bir gün yolda yürüyordum, bir çocuk bir şey söylüyordu ve 'ah' dedim ve gittim dükkânın camına yapıştım. Bir ay bu evde sadece o şarkı döndü durdu. Bence albümün tüm hikâyesi bu. Yolda yürüyorsun, bir şeye rastlıyorsun ve kalbin acıyor! Telefon açtım, hadi gel dedim ben de adama! Onunla bir şey yapmalıydım. İki müzisyen olarak çok seviştik. Müzisyen olarak güzelliği benden büyük bir adam o. Bundan sonraki projem onunla beraber. Eylül gibi devrimci şarkılar, aşk şarkılarının, kendi bestelerimizin olduğu bir albüm çalışmaya başlayacağız.

*** GYULİ ÇKİMİ
Awi şüule goulu daği daği
Dido miğun guis derdi meraği
Oüomdğulas si şekeri ma yaği
Si domövi do domxali gyuli çkimi
Ağne odas perde kogevoüidi
İzmocesti alis dologaüidi
Gomüuwxişi mgarinis yevuüidi
Si domövi do domxali gyuli çkimi
Bazi bazi gelaiûi noğaşa
Vixosarûi baba süaniş ûüobaşa
Gyuli çkimi si var ida başkaşa
Çkimire do giçkitas gyuli çkimi

*** BENİM GÜLÜM
Bundan böyle dağ dağ dolaşırım
Yüreğim çok yaralı, derdim var
Karışalım birbirimize sen şeker ben yağ
Yaktın kül ettin sen beni gülüm
Yeni odaya perde astım
Rüyamda boynuna sarılmıştım
Ağlıyordum uyandığımda
Yaktın kül ettin sen beni gülüm
Çarşıya inerdiniz bazı bazı
Babandan habersiz gözlerdim seni
Gülüm sen başkasına gitmeyesin
Bilki benimsin e gülüm

(Umay Umay ağzı bozuk aşk mektubu albümünden kalbim acıdı isimli parça)
(Lazca ve Türkçe şarkı sözünü www.lazuri.com sitesinden aldım.)

"bir gün yolda yürüyordum, bir şarkı duydum, kalbim acıdı.."


Güzel çok güzel bir şarkı.Umay umay öyle bir duygu yüklemiş ki şarkıya adama yürüdüğü yolları dar ediyor.

Çok sevdiğim büyük müzisyen Kazım Koyuncu Anısına Saygıyla..!

No comments: